صفحه قبل 1 صفحه بعد

هر چی بخواهید.
این سایت را حمایت می کنم

فروشگاه آنلاین


هر چی بخواهید.
در این وب شما هر مطلبی رو از هر موضوعی میتونید ببینید.
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان هر چیزی که بخواهید. و آدرس everysubjects.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





زرتشت کیست؟

زرتشت پیامبر ایرانی در آذربایجان متولد شد.نام پدرش پوروشسب بود و مادرش به نام دوغدو خوانده می شد.عده ای از مورخین ولادت او را 660 سال پیش از میلاد و عده ای دیگر به استناد پاره ی مطلب اوستا،تولد او را حدود 650 سال پیش از ولادت مسیح می دانند.زرتشت در 20 سالگی به پیامبری مبعوث شد و به علت اختلاف شدید مذهبی که با هموطنان خود داشت ، ناچار جلای وطن کرد و در زمان سلطنت گشتاسب پسر لهراسب پادشاه بلخ،به بلخ رفت.گشتاسب نظرات مذهبی او را قبول کرد و دستور داد تا دوازده هزار پوست گاو را دباغی و کتاب اوستا را با طلای ناب بر روی آن بنویسند.یک نسخه از کتاب اوستا را در آتشکده ی آذرگشسب و نسخه ی دیگر را در تخت جمشید قرار دادند.

اهورا مزدا کیست؟

خدای بزرگ ایرانیان باستان و زرتشتیان،خالق زمین و آسمان و آفریدگان.امشاسپندان و ایزدان نیز آفریننده ی اویند.او در عین قدرت و دانش،منبع خیر و راستی و تقدس و تقواست.

امشاسپند کیست؟

در دین زرتشت به هفت فرشته ی ارجند و مقرب اطلاق می شود:بهمن ،اردیبهشت، شهریور،اسپندارمذ،خرداد،امرداد. در آغاز پیدایش آیین زرتشت، در راس این شش سپندامینو(خرد مقدس)قرار داشت. بعد ها به جای او اهورامزدا را قرار دادند و گاه نیز به جای اهورامزدا سروش را جای داده اند.

[ چهار شنبه 7 تير 1391برچسب:, ] [ 1:37 ] [ علیرضا فیاضی ]
<< مطالب جدیدتر ........ مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

در وبلاگ من می تونید از هر موضوعی مطلبی ببینید.لطفا نظردادن را فراموش نکنید.
موضوعات وب
امکانات وب